Assalamualaikum and Welcome to my blog, online .May you be showered by Allah's blessings! :D | Follow or Dashboard

Monday, 5 March 2012

Ahmar Kalah :(


Assalamualaikum dan Hai! :D Dh lama kan saya tak update entri baru? Maaf sangat. Memang patutlah followers macam tak nk follow je. Hihi :) Saya masih sedih sebab Ahmar ( pasukan sukan ) saya kalah pada hari khamis lalu. Memang agak sedih tapi... perjuangan Ahmar takkan berhenti di sini! Ahmar tetap Ahmar. Walaupun kami kalah, kami tdk menyalahkan antara satu sama lain. Kakak senior pun tak ada nak marah-marah sebab kakak senior tu tahu, masing-masing ada kelemahan tersendiri. Kakak tu cuma terkejut sbb tahun lepas Ahmar menang dengan jumlah yang banyak. Tapi, tahun ni rezeki pasukan Asfar untuk menjadi juara.

Sewaktu perbarisan, kakak senior menghiasi khemah kami ala-ala Red Warriors, Akhdar ala-ala kehijauan alam, Azraq(Biru) sprti rumah yang elegan dan rumah Asfar(Kuning) ala-ala diraja. Acara tersebut memang dimenangi oleh Asfar sbb memang they deserve it! Hehe. Saya panjatkan syukur Alhamdulillah kerana dapat menjuarai permainan pentaque. Apa tu?! Permainan tersebut senang je tapi kena banyakkan latihan kerana permainan  ni menggunakan bola yang agak berat seperti lontar peluru tapi benda ni mcm lempar dan harus mendekati objek kecil yang sebelumnya harus dilemparkan terlebih dahulu. Saya mewakili Bahagian C yang mana terdiri dari form 1 & 2.

Sebelum pertandingan pentaque tersebut dijalankan, saya terhegeh-hegeh ke kantin untuk membeli segelas air dan entah kenapa perut saya tiba-tiba bernyanyi untuk diisi. Haa, makan laksa pulak! Yummy hehe. Memang waktu tu hanya Allah yang tahu bagaimana panasnya dunia ini. Tu baru cahaya matahari Aisyah, belum lagi MATAHARI. Lepas tu, kakak senior dh mula mencari juniornya *antaranya saya. Saya ni memang agak lembap sebab tulah kakak penat nak cari saya. Maafkan saya kak. Hehe. Lepas tu, barulah saya pergi ke tempat pertandingan, waktu tu rasa kaki saya bukan dekat bumi dah dan jantung hampir jatuh ke tanah. HahaxD macam-macamlah saya ni kan? Hehe.Waktu pusingan pertama, saya agak gugup dan tewas di tangan Akhdar. Tapi pada pusingan kedua dan ketiga saya menjuarainya! Yeay! Alhamdulillah~

Dalam jam 1:25 tengahari, cikgu dah mula buat annoucement sruh anak-anak murid dia pergi dekat dataran untuk memberi hadiah kepada setiap pelajar yang berjaya. Separuh permainan  dimenangi oleh Asfar antara 13/21 permainan. Wooo O.o banyakkan? Tahniah Asfar. Apapun, Ahmar juga terbaik! :D Chaiyok Ahmar Chaiyok. You're always my soul, my heart and my life. Chewahhh XD

#Maaf, doodles tu agak cacat kan? Hihi ;)

Waalaikummussalam.

http://imanulaisyah.says.com/recommendations/heimsia
http://imanulaisyah.says.com/recommendations/runfestcyberjaya2012
http://imanulaisyah.says.com/recommendations/youthjamteamkl
Click says.com saya boleh? Hihi terima kasih :D
Terima kasih kepada Izyan atas background baju doodles tu :D

2 comments:

Assalamualaikum.
Do comment ya. InsyaAllah I will reply :)