Assalamualaikum and Welcome to my blog, online .May you be showered by Allah's blessings! :D | Follow or Dashboard

Monday, 30 January 2012

Sahabat Sejati.

Greeting Text
Assalamualaikum dan Bismillahirahmanirrahim :) Sahabat Sejati? Hmm, susahkan nak cari? Cuba awak permudahkan. InsyaAllah dapat. Ternyata senang je nak cari sahabat sejati. Cuma, kita kena faham antara satu sama lain. Jangan ada salah faham. Kalau salah faham terus bergaduh lah,kan? Saya pun waktu kecik-kecik selalu bergaduh T^T Hehe.

kira-kira 2 tahun yang lepas saya menjadi seorang budak berumur 12 tahun dan belajar di Sk Kamil 1,Pasir Puteh Kelantan. Saya seorang pengawas perpustakaan yang jarang-jarang bertugas. Saya seorang pemalas dan saya tahu. Kelas saya bernama 6 Elit yang mana kelas pertama. Tak kesah sbnarnya kelas pertama, akhir atau yang tengah asalkan kita berusaha,kan? Jangan jadi macam saya pemalas. Last minutes baru belajar tapi dapat jugak hasil. hehe.

 Sebelum dua hari nak dapat result UPSR semua semakin gugup. Taktahu siapa dapat straight A's siapa yang tak dapat. Fikiran saya " dapat ke tak, terima je dengan ikhlas " Allah dah beri yang terbaik. Jangan risau, tak bermakna kita dapat 5A's dapat bekerja terus. Masa panjang lagi. PMR dan SPM tak lepas lagi,kan? Jadi, jangan risau. Tapi pada kenyataannya, saya semakin semakin gugup Haha. Nasihat orang kita yang nervous. haha

Jam 10:30a.m kami mula berada di dewan untuk tunggu result UPSR. Saat dinantikan sudah tiba. Semua pelajar tahun 6 ada yang menangis, ada yang berdebar-debar dan di samping ibubapa tersayang pun ada. Saya macam biasa, tisu dibasahi oleh air mata. Cikgu-cikgu yang disayangi juga turut mengalirkan air mata apabila hampir 50 orang yang mendapat keputusan straight A's UPSR. Tiba giliran 'Wan' untuk dipanggil jantung saya berdegup kencang dan akhirnya nama saya disebut. Dalam hati " eh, ni betul-betul ke mimpi? " Ya Allah, ni btul-btul bukan mimpi. Ucapan Alhamdulillah didahului. Mmg tak terucaplah kata-kata ini. Hehe,

Bila dah dapat rasa sedih pun ada, sebab beberapa hari lagi kami akan meninggalkan rumah kami iaitu sekolah kami. Pasti kami akan rindukan pokok, padang, cikgu-cikgu dan semua! Ermm, kami merasakan kami taklayak nak jadi form 1 waktu tu. Kami masih belum untuk ke dunia sekolah menengah. Namun apakan daya hidup harus diteruskan. Beberapa hari kemudian, kami terpaksa berpisah dan meninggalkan semua yang berada di Sk Kamil 1. Kenangan pahit dan manis takkan kami lupakan. Kami bagaikan sebuah keluarga :) Sebelum kami pergi kami sempat merakamkan beberapa gambar. Bila kami rindu, kami akan tatapkan gmbr itu. Ini diaa


Amacam, okay?

Dayang yang comey :)

 credit to : Tasha :)

 pemandangan yang cukup mengagumkan.


 They are my awesome friends :) Aimi and Tasha :D

Best friends till end :)

 pokok ini yang menandakan keakraban kami sesama teman.

KAWAN 4EVER 6E 2010 always in my mind :)


Tasha yang buat ni. Tapi saya yg editkan :)


they had brighten my life. Thanks :D

Tinggal memori *V*


For 6Elit (girls) Thanks for being my best friends. Saya takkan lupakan kenangan yang telah kita lalui. Meskipun kita jarang-jarang jumpa, tidak mengapa asalkan awak semua ingat kenangan manis ini. Maafkan saya jika saya melakukan kesilapan. Manusia tidak pernah lari dari kesalahan. TERIMA KASIH KAWAN! :D

Waalaikummussalam.




















Klik boleh? :) May Allah bless :D






0 comment:

Post a Comment

Assalamualaikum.
Do comment ya. InsyaAllah I will reply :)