Assalamualaikum and Welcome to my blog, online .May you be showered by Allah's blessings! :D | Follow or Dashboard

Thursday, 29 December 2011

Tutorial Menukar Body Font

Greeting Text
Hai dan Assalamualaikum :D dah lama kan saya tak buat tuto, almaklumlah saya kan malas.. Haha. Maaf eak :) Okey, hari ni tuto menukar body font. Macam mana tu? Nak tengok beza tak dengan font saya ngn adik Nazura? Check it out! :D 

ahaa, saya dah besarkan tu, macam mana? Nampak tak perbezaan tu? Nak buat jugak, jomlah :D

Oh ya, sbnarnya tuto ni direquestkan oleh adik Nazura Hanim ni. Tengok, dia mintak pada hari rabu tapi saya buat hari jumaat. Maaf ye dik. Akak mmg camni. Hehe,

Okey, jom kita start buat ye :)

Dashboard > Design> Edit HTML dan cari code ni >

#outer-wrapper { 
Jumpa? Saya rasa #outer-wrapper {  ni hanya untuk pengguna template Denim. Saya pun taktahu sebenarnya. Hehe, okey selepas jumpa dengan code pak cik tu letak code ni BAWAH code tadi ya.

   font: 11px Tahoma;

okey, yang saya buat tu font macam dekat facebook, kalau anda nak tukar pun boleh. Tahoma tu kepada font anda sendiri dan 11px tu anda tukar mengikut kesusaian saiz font tu ye. Okey, faham tak? Setakat itu sahaja tutorial hari ni, nati kalau anda nak request tuto boleh pergi dekat fb saya atau twitter ya :) Oh, kalau anda taknak guna code anda boleh guna macam ni. Pergi Design > Pastu tekan Template Designer choose Advance dan pilih Text Font, tukar sahaja ya. Tak faham okey, tengok ni :)


faham awak-awak sekalian? Alhamdulillah,

Waalaikummussalam :D

2 comments:

  1. Yeyyy. Berjaya buatt ! Ce tengok blog kita dah jadi dah <3 http://nazura-hanim.blogspot.com/

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Do comment ya. InsyaAllah I will reply :)